Healthwellin ostoehdot

1. Henkilötietojen käsittely

Me käsittelemme henkilötietojasi pääosin, jotta voimme saattaa loppuun velvoitteemme sinua kohtaan parhaalla mahdollisella tavalla. Lähtökohtamme on, että emme käsittele enempää henkilötietoja kuin tarkoitus vaatii. Henkilötietojasi tarvitaan, jotta voimme antaa sinulle hyvää palvelua, tietoa ja tilauksesi seurannan.

Voimme myös tulla tarvitsemaan henkilötietojasi, jotta voimme noudattaa nykyisiä lakeja ja sääntöjä, toteuttaa asiakas ja markkina-analyysejä sekä lähettää keskitettyjä tarjouksia sähköpostitse.

Lue lisää tietosuojakäytännöstämme, miten käsittelemme henkilötietojasi.

2. Toimituskulut

Veloitukseton toimitus vaihtoehto on mahdollinen kaikissa tilauksissa, joiden tilausarvo on yli 30 euroa. Huomioi, että mahdollisia lisätarjouksia kassalla ei lasketa ilmaisen toimituksen rajaan.

Perus-toimituksen lisäksi tarjoamme muita toimitusvaihtoehtoja riippuen toimitusosoitteestasi. Näiden hinnat riippuvat paketin koosta ja toimitustavasta. Nämä vaihtoehdot ilmenevät kassalla.

3. Toimitus

3.1 Lähetys

Pyrimme lähettämään tilauksesi aikaisimmassa mahdollisessa toimituksessa.

3.2 Budbee Box

Toimitus toimitetaan Budbee Box-automaattiin. Budbee toimittaa tavarat 2-3 päivän sisällä. Sinulle lähetetään koodi tekstiviestillä, jota käytetään Budbee Box- automaatin avaamiseen.

3.3 Budbeen kotiinkuljetus

Toimitusaika Budbee kotiinkuljetuksessa on 2-4 päivää riippuen toimitusosoitteesta. Toimitus tapahtuu klo 16:00-22:00 välisenä aikana.

Tarkempi aikataulu toimituksesta lähetetään aamupäivän aikana, kun toimituspäivä on suunniteltu. Voit seurata toimitustasi linkin kautta, joka lähetetään sinulle. Anna ovikoodi ja muita mahdollisia toimitustietoja tekstiviestissä olevan linkin kautta, jonka Budbee lähettää sinulle. Voit myös antaa tiedot turvallisesti Budbeen sovelluksessa. Budbee kuljetukset ovat 100 % fossiilittomia.

3.4 Posti tekee yhteistyötä Bringin kanssa

Posti toimittaa tavarat 2-3 päivän sisällä sille lähettipalvelulle, jonka olet valinnut kassalla.

3.5 Ylivoimainen este (Force Majeure)

Healtwell varaa oikeutensa siihen, että toimitusaika saattaa viedä enemmän aikaa esimerkiksi toimitusvirheen, ylivoimaisen esteen (Force Majeure) tai rahtiyhtiöiden viivästyksien takia sekä muiden arvaamattomien tapahtumien takia, joihin Healthwell ei voi itse vaikuttaa.

5. Ilmoitus

5.1 Tilausvahvistus

Suoritetun oston jälkeen asiakas saa tilausvahvistuksen sähköpostitse tilauksen yhteydessä antamaansa osoitteeseen. Asiakkaana sinulla on vastuu tarkistaa, että osoitetiedot ja tilauksen sisältö täsmäävät. Pyydämme asiakasta ottamaan yhteyttä Healthwellin asiakaspalveluun (info@healthwell.fi), mikäli et ole saanut tilausvahvistusta 30 minuutin sisällä suoritetun oston jälkeen.

5.2 Ennakkoilmoitus

Asiakas saa ennakkoilmoituksen sähköpostitse, kun tilaus on lähetetty. Tämä sisältää paketin seurantanumeron, jota asiakas voi käyttää lähetyksen seuraamiseen.

5.3 Toimitusilmoitus (Lähetys on perillä ja voidaan hakea)

Asiakas saa toimitusilmoituksen tekstiviestinä, jos asiakas antaa puhelinnumeronsa kassalla. Ilmoitus tapahtuu heti, kun lähetys on perillä ja valmis haettavaksi. Asiakas vastaa aina siitä, että annettu puhelinnumero on oikein. Muistutusilmoitus lähetetään, jos asiakas ei nouda tilaustansa muutaman päivän sisällä tilauksen saapumisen jälkeen. Huomioithan: Budbee Box ilmoittaa automaatin avauskoodin tekstiviestillä!

6. Noutoaika

6.1 Tilausten noutoaika

Paketin noutoaika Budbeen pakettiautomaatista on 7 päivää. Bringin kautta lähetetty paketti säilyy toimituspaikassa 14 päivää. Kotiinkuljetuksessa paketti toimitetaan klo 16:00-22:00 välisenä aikana sinä päivänä, minkä olet valinnut toimituspäiväksi. Tilaus palautetaan Healthwellille, mikäli asiakas ei nouda tai ota vastaan tilausta. Asiakkaalla on velvollisuus korvata palautuksesta koituneet kulut.

Katso noutamattomat lähetykset - kohdan 10.4 alapuolelta.

7. Maksutavat

7.1 Klarna lasku, kortti- ja suoramaksu

Asiakas saa automaattisesti veloituksettoman laskun ostoksestaan. Lasku lähetetään sähköpostitse ja sen voi maksaa myös My Klarnan kautta. Asiakas voi myös maksaa laskun erissä (Korko ja järjestelymaksu on lisätty). Asiakas voi heti suoritetun oston jälkeen maksaa laskun luottokortilla, suoramaksulla, MobilePaylla tai Klarnan kautta. Jos asiakas ei muuta maksutapaa oston jälkeen, niin asiakas tulee saamaan veloituksettoman laskun, jossa on 30 päivän maksuehto siitä päivästä lähtien, kun paketti on lähetetty Healthwelliltä. Kaikki laskutus tapahtuu Klarna AB:n kautta. Katso kohta 10.2.

7.2 Makutakuu (avoin osto)

Avoin osto pätee tuotteissa, jotka on merkitty makutakuu symbolilla, silloinkin, kun tuote on avattu ja makutestattu. Jotta takuu patee, niin tuotteen sisällöstä tulee olla jäljellä vähintään 3/4 palautettuna takaisin Healthwellille. Makutakuu koskee kaikkia oman merkkimme tuotteita ja yhtä tuotetta per tilaus. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen palauttamista. Makutakuu ei koske tuotteita, jotka on ostettu kampanjaostoissa. Katso kohta 9.3.

7.3 Reklamaatio

Reklamaatio pitää tehdä kohtuullisessa ajassa siitä, kun vahinko tai virhe on havaittu. Ulkoisesti vahingoittunut pakkaus pitää reklamoida heti, kun lähetys on noudettu. Emme ota postiennakolla lähetettyjä palautuksia vastaan. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Healthwelliin ennen reklamaation tekemistä. (Asiakaspalvelun tavoittaa info@healthwell.fi). Healthwellin asiakaspalvelu käsittelee reklamaation osoitteessa: Mätarvägen 6 A, Kungsängen, Ruotsi. Healthwell vastaa toimituskuluista, jos reklamaatio hyväksytään. Asiakkaalta veloitetaan 10 € toimituskulu, jos reklamaatiota ei hyväksytä. Lain mukaan oikeus reklamaatioon lakkaa 3 vuoden jälkeen, kun asiakas on ottanut tuotteen vastaan tai kun viimeinen käyttöpäivä on mennyt.

Mikäli et ole tyytyväinen käsittelyymme, voit olla yhteydessä Suomen kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi/fi/index.html) Täällä riitaantuminen tarkistetaan ja voitte saada suosituksia siitä, että miten riita ratkaistaan. Vaihtoehtoisesti voitte kommunikoida myös Ruotsin kuluttuja riitalautakunnan kanssa (www.arn.se) riidan ratkaisemiseksi.

8. Asiakasturvallisuus

8.1 Peruuttamisoikeus

Asiakkaana sinulla on aina 14 vrk:n peruuttamisoikeus tuotteen vastaanottamisesta tai saman tilauksen osatoimituksissa, kun vastaanotat tilauksen viimeisen tuotteen.

Peruuttamisoikeus koskee terveys- ja hygieniasyistä vain, jos pakkauksen sinetöinti tai sinetöinti ei ole rikkoutunut. - Tämä koskee palautettaessa: alusvaatteita, sukkia, kauneudenhoitotuotteita, koruja, kuivaukseen tarkoitettuja astioita tai vastaavanlaisia tuotteita. Peruuttamisoikeus ei myöskään koske tuotteita, joissa on lyhyt käyttöpäivämäärä.

Huomaathan, että reseptivapaat lääkkeet ja elintarvikkeet eivät turvallisuussyistä kuulu peruuttamisoikeuden piiriin eikä niitä voi palauttaa.

8.1.1 Miten peruuttamisoikeutta käytetään

Voit käyttää avointa ostoa 14 päivän sisällä, kunhan tuote on avaamaton ja ehjä, eikä sitä ole ostettu monipakkauksena tai sisällytettynä valmiiseen pakkaukseen. Voit tällöin lähettää tilauksen meille takaisin.

8.1.2 Palautuksen kulku

Liitä mukaan kopio tilausvahvistuksestasi tai laskustasi, jossa mainitset minkä tuotteen olet palauttamassa ja että se koskee avointa ostoa.

Lähetät palautuksen seuraavaan osoitteeseen, jos se on lähetetty kirjeenä:
Svenskt Kosttillskott AB
Box 2018
176 02 Järfälla
Ruotsi

Jos lähetät palautuksen vastaavasti pakettina, lähetä se seuraavaan osoitteeseen:
Svenskt Kosttillskott AB
Mätarvägen 6 A
196 37 Kungsängen
Ruotsi

Kun olemme vastaanottaneet palautuksesi, rekisteröimme sen ja korjaamme maksun.

Jos tavara palautetaan alkuperäisestä muuttuneessa kunnossa, ja mikäli se johtuu siitä, että asiakas on käsitellyt tavaraa enemmän kuin voidaan katsoa tarpeelliseksi sen ominaisuuksien tai toiminnan määrittämiseksi, Healthwellillä on oikeus tehdä alkuperäisen hinnan arvon alennus ko. palautuksen osalta. Mikäli palautusoikeuden piiriin kuulumattomat tavarat palautetaan Healthwellille ja asiakas haluaa tuotteen palautettavan hänelle, veloitetaan tästä 10 €.

Mikäli asiakas ei kuule uudesta lähetyksestä 30 päivän kuluessa, oikeus tuotteeseen menetetään. Mikäli tavarat eivät saavu Healthwelliin 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta, katsotaan asiakkaan hyväksyneen oston.

Jos päätät palauttaa yhden tai useamman tuotteen kampanjaostoissa, joissa oston mukana oli tuote, myös ilmainen tuote tulee palauttaa avaamattomana /alkuperäisessä kunnossa. Jos päätät säilyttää ilmaisen tuotteen, lähetämme sinulle laskun tuotteen arvosta.

8.1.2 Hyvitys asiakkaalle

Healthwell palauttaa ostohinnan erotuksen. Tästä on myös vähennetty mahdolliset, arvon alennuksen vähennykset. Hyvitys asiakkaalle tapahtuu 7 päivän kuluessa siitä, kun Healthwell on vastaanottanut tuotteet. Takaisin maksu suoritetaan samalla maksutavalla, jota asiakas käytti ostohetkellä.

9. Asiakasklubi

9.1 Yleistä asiakasklubista

Ensimmäisellä tilauksella asiakas saa tarjouksen liittyä asiakasklubiin. Asiakasklubiin liittyminen on vaivatonta ja ilmaista. Asiakasklubiin sisään kirjautuneena asiakas voi milloin tahansa erota asiakasklubista.

9.2 Pisteet

Jokaisesta ostoksesta kerätään tuotteiden arvoa vastaavat pisteet. Toimitus- ja laskutusmaksut eivät kerrytä pisteitä. Pisteitä voi käyttää ostoksiin pistekaupassa. Pronssijäsenet saavat 1 pisteen per euro, hopeajäsenet 2 pistettä per euro ja kultajäsenet saavat vastaavasti 5 pistettä. Voit lukea lisää eri tasoista asiakasklubin sivuilta. Kerryttämiäsi pisteitä voi käyttää vain pistekaupassa, eikä niitä voi muuttaa rahaksi.

9.3 Pistekauppa

Pistekaupasta löydät erikoistarjouksia, kampanjoita ja reilusti alennettuja tuotteita. Pistekaupassa käytät kertyneet pisteet. Sitä enemmän sinulla on pisteitä, sitä enemmän arvoa niillä on. Käyttämäsi pisteet vähennetään sitten olemassa olevasta saldostasi ja tuotteet lisätään automaattisesti tilaukseesi kassalla. Pistekaupassa makutakuumääräykset eivät päde.

9.4 Asiakaskerhon kultataso

Asiakaskerhossa kultatason saavuttaneilla asiakkailla on makutakuu kaikille jauhe -ja nestemäisille tuotteille. Huomioithan, että etuus ei päde tabletti- tai kapselituotteita. Makutakuu tarkoittaa sitä, että voit testata tuotetta sen sinulle saapuessa. Jos et jostain syystä pidä tuotteesta, voit palauttaa sen meille ja saada rahat takaisin tai korvata tuote eri maulla. Makutakuu koskee vain yhtä avattua purkkia vastaavaa tuotetta per tilaus ja vain oman merkkimme tuotteita. Jotta takuu on voimassa, tuotteen sisällöstä on oltava vähintään ¾ jäljellä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme: info@healthwell.fi, mikäli haluat käyttää makutakuun, jotta vaihto sujuu mahdollisimman sujuvasti!

10. Ostoehdot

10.1 Yleistä

Kaikki hinnat on ilmoitettu sisältäen arvonlisäveron. ALV 14 % ruoasta ja ravintolisistä, 25 % muista tuotteista. Healthwellissä ostoksia tehdäkseen asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen tai hänellä on oltava huoltajan suostumus tilaukseen. Tätä valvontaa ei tee Healthwell, vaan vastuu sen toteuttamisesta on asiakkaalla ja hänen huoltajallansa. Asiakas vastaa aina tilauksen yhteydessä antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Kaikki tuotekuvat on katsottava kuviksi, eikä Healthwell voi taata, että ne toistetaan tarkasti ulkonäön ja kunnon suhteen.

10.2 Laskutus

Laskutus tapahtuu Klarnalla. Jos maksua ei suoriteta, lisätään muistutusmaksu 5 euroa. Viivästyskoro on 8 %.